11 клас історія України

 03.02.2022 р

             Тема: Київська держава Русь-Україна

Тести по темі «Русь – Україна»

1. Увідповідніть назву племені з твердженням щодо нього.

1трипільці               2скіфи

3кімерійці              4сармати

АЗбудували перші протоміста на території України.

БВиготовляли перші залізні знаряддя праці та зброю на території України.

ВСтворили характерну кераміку, прикрашену шнуровим орнаментом.

ГЗдійснювали набіги на володіння Римської імперії.

ДВели війну проти агресії перського царя Дарія І.

2. Установіть відповідність між іменем князя Київської Русі та історичною подією.

1Ігор             2Ольга           3Святослав          4Олег

Азапровадження християнства як державної релігії

Бзагибель руського флоту від «грецького вогню»

Врозгром Хозарського каганату

Горганізація погостів та запровадження системи уроків

Доб'єднання північних та південних руських земель

3. Установіть відповідність між іменем князя (княгині) Київської Русі та історичною подією.

1Ігор                               2Ольга

3Святослав                   4Олег

Азапровадження християнства як державної релігії

Бзагибель руського флоту від «грецького вогню»

Врозгром Хозарського каганату

Горганізація погостів та запровадження системи уроків

Доб'єднання північних та південних руських земель

4. Застосування плуга, поширення двопільної та трипільної сівозміни в сільському господарстві Київської Русі сприяло

Авідновленню родючості ґрунтів.

Бвідмові від завезення зерна з Візантії.

Ввідокремленню ремесла від землеробства.

Гзанепаду промислів: мисливства та рибальства.

5. Із діяльністю якого давньоруського правителя пов’язано встановлення норм данини («устави», «уроки») та створення осередків князівської влади на місцях («погости», «становища»)?

ААскольда            БОлега              ВІгоря            ГОльги

6. Чи стосуються події, описані літописцем, діяльності князя Святослава Ігоревича?

  1. «Хозари вийшли супроти нього з каганом, князем своїм. І зступилися війська би- тися, і сталася битва межи ними, і одолів він хозар і город їхній столицю Ітіль, і город Білу Вежу взяв. І ясів він переміг, і касогів, і прийшов до Києва».
  2. «А було ж печенігів без числа. Виступив тоді він із города, приготував до бою дружину. Зійшлися вони на місці, де ото нині свята Софія стоїть, митрополія руська. І сталася січа люта, і ледве одолів він печенігів під вечір».

Атак, обидві події стосуються                       Бтільки 1-ша подія стосується

Втільки 2-га подія стосується                         Гні, жодна з подій не стосується

7. У 907 р., 911 р., 941 р., 944 р. відбулися походи київських князів на

АКонстантинополь.

БНовгород.

ВДоростол.

ГБулгар.

8. Процес договірного оформлення стосунків Київської держави з Візантійською імперією започатковано у

А860 р.             Б882 р.            В907 р.            Г941 р.

9. Які союзи слов’янських племен проживали на території сучасної України? 3

1радимичі

2сіверяни

3в’ятичі

4поляни

5кривичі

6дреговичі

7деревляни

 

 

 





31.12.21    Тема: Проголошення незалежності України

1.Спроба державного перевороту  в СРСР.

19-24 серпня 1991 року – відбулася спроба державного перевороту  в СРСР.

Партійна верхівка проголосила утворення Державного комітету з надзвичайного стану (ДКНС), вони усунули від влади М. Горбачова і хотіли запобігти підписанню нового союзного договору.

Опрацюйте документи на сторінках 142-143 і дайте відповіді на запитання до них.

2. Проголошення незалежності України.

Антиконституційні дії ДКНС прискорили розпад радянської держави. 24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла «Акт проголошення незалежності України».

Опрацюйте документ на сторінці 144.

3. Референдум 1 грудня 1991року.

Референдум  - це всенародне голосування по найважливішим питанням державного життя.

1 грудня 1991року відбувся референдум, на якому громадяни України, повинні були висловити своє ставлення до Акту проголошення незалежності України. 90,32% українців підтвердили Акт незалежності.

В цей же день відбулися вибори першого президента незалежної України, їм став Леонід Кравчук (портрет на стор.146).

4. Опрацюйте пункти 3 і 4 параграфа 28 та запишіть події 8 грудня 1991 року та країни. Що першими визнали незалежну Україну.

Д/з п. 28, зробити записи по завданнях уроку.

 

                          Тема: Повторення вивченого матеріалу

                                                              Завдання по темі "Українська революція"

1.  Коли оприлюднено відозву, уривок з якої наведено:

«Дня 19 жовтня Твоєю волею утворилася на українських землях бувшої Австро-Угорської монархії Українська Держава та її найвища влада – Українська Національна Рада. З нинішнім днем Українська Національна Рада обійняла владу в столичнім місті Львові й на цілій території Української Держави…»?

А1917 р.       Б1918 р.              В1919 р.         Г1920 р.

   2. Якого договору стосується цитований нижче документ?

«Строго таємно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів... мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше... На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можливо задовольнити. За це Україна зобов’язується до якнайскорішої поставки хліба...»

АВаршавського договору між Директорією УНР і Польською Республікою.

БМюнхенського договору між Німеччиною й Великобританією, Францією, Італією.

ВБрест-Литовського договору між УНР, Німеччиною та її союзниками.

3.Яка подія передувала такому наказу командуючого Південним фронтом М. Фрунзе:

«Наказую: військам фронту вважати Махна та всі його загони ворогами Радянської республіки і Революції... командирам червоних частин махновські загони роззброювати, а ті, що будуть чинити опір, — знищувати...»?

АПідписання Ризького мирного договору.           БРозгром військ генерала Врангеля в Криму.

ВПочаток Другого зимов походу Армії УНР.       ГПовалення гетьман. режиму  Скоропадського.

4. Співвіднесіть дати з подіями.

А  червень 1919 р.

1.  проголошення Акта злуки ЗУНР і УНР

Б  квітень 1920 р.

2.  другий Зимовий похід

В  січень 1919 р.

3. Укладання Варшавської угоди

Г  листопад 1921 р.

4.  Чортківська офензива

 

5.  прихід до влади Директорії.

5. Співвіднесіть прізвища діячів з посадами, які вони обіймали.

А  С. ПетлюрА

голова Раднаркому УСРР

Б  Ю. Тютюник

2  головний отаман військ УНР

В  К. Левицький

керівник другого Зимового походу

Г  Х. Раковський

4  голова Державного Секретаріату — першого українського уряду ЗУНР

 

6. Директорія здобула владу за підтримки

Апідрозділів Робітничо-Селянської Червоної Армії.

Бокупаційних військ держав Антанти.

Вселянських повстанських загонів.

Гз’єднань Добровольчої армії.

7. Установіть хронологічну послідовність подій періоду боротьби за відновлення державної незалежності України (1918–1921 рр.).

АПерший «Зимовий похід» Армії УНР

Б«Київська катастрофа»

Втрагедія під містом Базар

Г«Чортківська офензива»

8. Із якою метою Директорія УНР ініціювала заходи, описані в уривку з історичного джерела: «Ми, уповноважена волею трудящих України... Директорія, поваливши ненависний гетьманський режим, найближчим часом скличемо Конгрес усього трудового люду України. Делегатів обиратимуть на чесних і соціально справедливих засадах: від селянської курії – 71,4 %, від робітничої – 22,2 %, від трудової інтелігенції – 6,4 %...»?

Аузаконення повної націоналізації промислових підприємств і поміщицьких господарств

Бсанкціонування утворення Української автокефальної православної церкви

Взапочаткування широкомасштабних заходів політики «коренізації»

Грозв’язання проблем організації влади та визначення форми державного устрою

9.У ході «Чортківської офензиви» Українська Галицька армія примусила відступити

Апольську армію генерала Ю. Галлера.

БДобровольчу армію генерала А. Денікіна.

ВРеволюційну повстанську армію Н. Махна.

Гзагони Червоної гвардії під командуванням М. Муравйова.

 10..Начало формы

Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел періоду боротьби за відновлення державності України.

А«Кіннота Будьоного серпом урізалася в польський фронт… Київ відрізано, фронт польської армії розколовся надвоє й покотився на захід…»

Б«...група генерала Кравса ранком 31 серпня рушила колоною через Київ... Одночасно зі сходу в Київ почали входити денікінські війська під командуванням генерала Бредова... Коли голова колони українських військ вийшла на Хрещатик, то денікінські частини, увійшовши на цю вулицю з протилежного боку, відкрили кулеметний вогонь...»

В«Я був при УГА. Мені прийшлося бачити її перехід на Велику Україну. Цей перехід відбувався в значно скрутнішій ситуації, ніж могло б це бути місяць тому…»

Г«Ми вигнали німців та їхнього “гетьмана” з України. Але ми були знесилені, нам треба було спокою хоч на час, щоби зібрати свої сили, щоби закріпити свою відбиту самостійність…»

11. Увідповідніть назву виконавчого органу влади та державне утворення.

1Рада народних комісарів                                      2Генеральний секретаріат

3Державний секретаріат                                         4Рада міністрів

АУкраїнська Народна Республіка доби Центральної Ради

БЗахідноукраїнська Народна Республіка

ВУкраїнська Соціалістична Радянська Республіка

ГУкраїнська Держава гетьмана П. Скоропадського

ДУкраїнська Народна Республіка доби Директорії

 


16.04.21

                          Тема: Окупаційний режим в Україні

Опрацюйте п. 6 пункт 2-3, запишіть поняття " новий порядок", "остарбайтери", " колабораціонізм".

ДЗ  Дайте відповіді на питання до документів на стор.271-272


14.04.21

                         Тема: Окупація України військами Німеччини.

1. Бойові дії протягом 1942 року

12 травня 1942 р. - Харківська наступальна операція
липень 1942 р. - здача Севастополя
22 липня 1942 р. - окуповано останній населений пункт України - м. Свердловськ Луганської області ( занотувати в зошити)
2. Окупація України.
Робота з картою стор.267, заповнення таблиці стор.268 (вгорі) по тексту на стор. 266-267

Дз повт. п 61-62 пункт 1-3, стор.стор. 266-267, таблиця

12.04.21, 13.04.21

                        Тема:Напад Німеччини на СРСР.

Мета: охарактеризувати хід бойових дій на території України в 1941 – 1942 рр., розкрити причини поразки Червоної Армії та окупації України німецькими військами та їх союзниками, показати героїзм воїнів у боротьбі проти загарбників; розвивати вміння аналізувати, давати оцінку історичним подіям та встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;виховувати учнів в дусі патріотизму, національної гідності та самоповаги; формувати інформаційну, логічну, хронологічну, просторову компетенції.

Основні дати:           22 червня 1941 р. – напад гітлерівської Німеччини та її союзників на СРСР, початок німецько-радянської  війни;

                                    23-29 червня 1941 р. – перша танкова битва в районі Луцьк – Броди – Рівне – Дубно. Поразка радянських механізованих корпусів;

                                    30 червня 1941 р. – створення ДКО;

                                    7 липня (11 липня) – 19 вересня 1941 р. – оборона Києва;

                                    16 липня (5 серпня) – 16 жовтня 1941 р. – оборона Одеси;

                                    30 жовтня 1941 р. – 4 липня 1942 р. – оборона Севастополя;

І. Вивчення нового матеріалу.

1. План "Барбаросса".

Визначте зміст плану "Барбаросса".

22 червня 1941 р. гітлерівська Німеччина напала на Радянський Союз. Україна стала одним із перших об’єктів агресії.

                        18 грудня 1940 р. штабом Гітлера був розроблений план"Барбаросса" нападу на СРСР або Директива №21. Союзники Німеччини – Фінляндія, Угорщина, Румунія, Італія – діяли за планом «Барбаросса», в основу якого було покладено ідею «бліцкригу» - блискавичної війни. На території України радянські війська були поділені на 2 фронти: Південно-Західний і Південний, якими командували М.Кирпонос і І.Тюленєв. У боях брали участь і моряки Дунайської й Пінської річкових флотилій та Чорноморського флоту.

                        На Україну наступала німецька група армій «Південь» (командувач генерал-фельдмаршал фон Рунштедт), яка складалася із трьох німецьких армій (6, 17 та 11-ої) 1-ї танкової групи Клей ста, двох румунських армій, словацького та угорського корпусів. Завданням групи «Південь» було захопити Правобережжя, форсувати Дніпро, наступати на Донбас і Крим. Румунські війська завдали допоміжного удару на півдні – через Молдавію, південні райони.

Співвідношення сил на ділянці головного удару групи армій «Південь»

 

 

СРСР ( 5 армія)

Німеччина (6 армія і 1 танкова група

Співвідношення

Дивізії

8

15

1  :  1,9

Особовий склад

93368

339340

1  :  3,6

Гармати й міномети

2215

4035

1  :  1,8

Танки

712

521

       1,4  :  1

2.Воєнні дії 1941 - 1942 рр.

Опрацювавши п. 61-62 пункт 2 та карту на стор.256, заповніть таблицю

                                   Воєнні дії червня 1941 – липня 1942 рр.

      Дата

                    Подія

                                   Хід і результат

 

 

 

3. Причини поразок Червоної армії в перший період війни.

Опрацювавши п. 61-62 стор. 258, визначити причини поразок Червоної армії.

4. Мобілізаційні заходи.

Опрацювати п. 61-62 пункт 3 усно

Пропоную переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=kZG48uSITHA&ab_channel=%D0%92%D0%9E%D0%92

https://www.youtube.com/watch?v=I0TJnxWtlP4&ab_channel=%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%97%D0%9D%1

ДЗ п.61-62 пункт 1-3, письмові завдання уроку.

12.04.21

                        Тема: Окупація західноукраїнських земель. Радянізація.

Мета: визначати причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України;  висловлювати аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939-1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, формувати вміння аналізувати політичні плакати; виховувати почуття патріотизму і взаєморозуміння між народами на основі особистісного усвідомлення досвіду історії; формувати логічну, аксіологічну компетентності.

Тест пройти до 19.00, надіслати скріншот з балами вчителю

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5573679І. 

І. Вивчення нового матеріалу.
1.Радянізація. 
Опрацювати пункт 3 стор.250, виписати поняття "радянізація" та її ознаки.
Визначити позитивні та негативні риси радянізації, опрацювавши стор.250-252.
2. Діяльнасть ОУН.
Визначити зміни, що відбулися в ОУН у 1939 році. Опрацювати біографії А. Мельника та С. Бандери..
ІІ.Закріплення 
Проаналізувати зміст плакатів на стор. 252 та дати письмову відповідь на питання до них.

ДЗ п.59-60 ( пункти 3-4), письмово завдання по закріпленню матеріалу ( плакати).

Для кращого розуміння матеріалу пропоную переглянути відео.


09.04.21

                          Тема: Окупація західноукраїнських земель. Радянізація.

Мета:визначати цілі та напрямки німецько-радянської співпраці від серпня 1939 р. до червня 1941 р.; визначати причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; вміти встановлювати хронологічну послідовність і синхронізувати події Другої світової війни в Україні та поза її межами; висловлювати аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939-1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, правового статусу громадян на анексованих територіях; виховувати почуття патріотизму і взаєморозуміння між народами на основі особистісного усвідомлення досвіду історії

Основні дати: 17 вересня 1939 року – окупація радянськими військами території Західної                                  України;

                          Червень 1939 року - окупація радянськими військами території Північної
                          Буковини та Південної Бессарабії

І. Вивчення нового матеріалу.

1. Переглянувши відео за посиланням, дайте відповіді на питання

https://www.youtube.com/watch?v=DWSRbMaIWLw&ab_channel=MONUKRAINE

 https://www.youtube.com/watch?v=tRfNxVvnuQ4&ab_channel=ISLNDTV

 https://drive.google.com/file/d/103B1Cjmz1vhFWt06b37G6V-fbJsTjl6z/view?usp=sharing

                                                Додаткова інформація

17 вересня 1939 р. Український фронт маршала С. Тимошенка у складі 634 тис. війська, яке мало на озброєнні 4700 гармат, 3300 літаків, 4736 танків, увійшов на територію Південно-Східної Польщі (Західної України). У ніч на 22 вересня Червона армія увійшла до Львова. Після низки дипломатичних перемовин і відповідного остаточного узгодження демаркаційної лінії німецькі війська почали передавати СРСР раніше захоплені ними українські та білоруські міста. У квітні-травні 1940 р. у Катинському лісі під Смоленськом, а ще раніше — під Харковом та в інших місцях було розстріляно понад 15 тисяч польських офіцерів — від молодших командирів до генералів.

23 червня 1940 p., другого дня після офіційної капітуляції Франції, Молотов у зверненні до німецької сторони зазначив, що «вирішення бессарабського питання не терпить більше зволікань», порушив він також питання і про Буковину.

28 червня 1940 р. румунський уряд заявив про свою згоду передати Радянському Союзу Бессарабію і Північну Буковину. 28 червня 1940 р. війська Південного фронту у складі 460 тис. бійців, 12 тис. гармат, 3 тис. танків, 2160 літаків перетнули Дністер і вступили на територію Бессарабії й Північної Буковини, майже не зустрівши там опору, і до 30 червня зайняли Бессарабію та Північну Буковину.

      Практичне завдання

1.Коли відбувся наступ радянських військ на західноукраїнські землі ?

2. Під яким гаслом відбувалася окупації радянськими військами території Західної України;

      3. Як жителі західноукраїнських земель віднеслися до окупації радянськими військами    
      території Західної України. Поясніть чому так.

4. Визначте та запишіть етапи включення території Західної України до складу УРСР;

5. Випишіть поняття «радянізація» та її риси.

6. Які області утворилися на території Західної України;

7. Зробіть висновок, що дала західноукраїнським землям радянізація ?

2. Проблемне питання

Різні дослідники по-різному називають сам факт входження українських земель до складу УРСР напередодні Другої світової війни: «анексія» (Д. Боффа), «включення» (Н. Верт), «формальне інкорпорування, назване «возз’єднанням» (А. Жуковський, О. Субтельний), «возз’єднання, що мало характер акції окупаційного типу» (С. Кульчицький).

А як би ви визначили цей процес? Свою відповідь аргументуйте.

 Домашнє завдання п.59-60 ( пункт 2-3), письмові відповіді на завдання уроку.


07.04.21  

                                     Тема: Німецько-радянські договори 1939 року.

 Мета:визначати цілі та напрямки німецько-радянської співпраці від серпня 1939 р. до червня 1941 р.; визначати причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; вміти встановлювати хронологічну послідовність і синхронізувати події Другої світової війни в Україні та поза її межами; висловлювати аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939-1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, правового статусу громадян на анексованих територіях; виховувати почуття патріотизму і взаєморозуміння між народами на основі особистісного усвідомлення досвіду історії

Основні дати: 17 вересня 1939 року – окупація радянськими військами території Західної                                  України;

                          Червень 1939 року - окупація радянськими військами території Північної
                          Буковини та Південної Бессарабії

І. Вивчення нового матеріалу.

1. Переглянувши відео за посиланням, дайте відповіді на питання

https://www.youtube.com/watch?v=DWSRbMaIWLw&ab_channel=MONUKRAINE

 https://www.youtube.com/watch?v=tRfNxVvnuQ4&ab_channel=ISLNDTV

https://drive.google.com/file/d/103B1Cjmz1vhFWt06b37G6V-fbJsTjl6z/view?usp=sharing

                                                  Додаткова інформація

17 вересня 1939 р. Український фронт маршала С. Тимошенка у складі 634 тис. війська, яке мало на озброєнні 4700 гармат, 3300 літаків, 4736 танків, увійшов на територію Південно-Східної Польщі (Західної України). У ніч на 22 вересня Червона армія увійшла до Львова. Після низки дипломатичних перемовин і відповідного остаточного узгодження демаркаційної лінії німецькі війська почали передавати СРСР раніше захоплені ними українські та білоруські міста. У квітні-травні 1940 р. у Катинському лісі під Смоленськом, а ще раніше — під Харковом та в інших місцях було розстріляно понад 15 тисяч польських офіцерів — від молодших командирів до генералів.

23 червня 1940 p., другого дня після офіційної капітуляції Франції, Молотов у зверненні до німецької сторони зазначив, що «вирішення бессарабського питання не терпить більше зволікань», порушив він також питання і про Буковину.

28 червня 1940 р. румунський уряд заявив про свою згоду передати Радянському Союзу Бессарабію і Північну Буковину. 28 червня 1940 р. війська Південного фронту у складі 460 тис. бійців, 12 тис. гармат, 3 тис. танків, 2160 літаків перетнули Дністер і вступили на територію Бессарабії й Північної Буковини, майже не зустрівши там опору, і до 30 червня зайняли Бессарабію та Північну Буковину.

      Практичне завдання

1.Коли відбувся наступ радянських військ на західноукраїнські землі ?

2. Під яким гаслом відбувалася окупації радянськими військами території Західної України;

      3. Як жителі західноукраїнських земель віднеслися до окупації радянськими військами    
      території Західної України. Поясніть чому так.

4. Визначте та запишіть етапи включення території Західної України до складу УРСР;

5. Випишіть поняття «радянізація» та її риси.

6. Які області утворилися на території Західної України;

7. Зробіть висновок, що дала західноукраїнським землям радянізація ?

2. Проблемне питання

Різні дослідники по-різному називають сам факт входження українських земель до складу УРСР напередодні Другої світової війни: «анексія» (Д. Боффа), «включення» (Н. Верт), «формальне інкорпорування, назване «возз’єднанням» (А. Жуковський, О. Субтельний), «возз’єднання, що мало характер акції окупаційного типу» (С. Кульчицький).

А як би ви визначили цей процес? Свою відповідь аргументуйте.

 Домашнє завдання п.59-60 ( пункт 2-3), письмові відповіді на завдання уроку.


06.04.21  

Світлана Полякова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.


Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Світлана Полякова

Время: 6 апр. 2021 10:00 AM Киев


Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/82862999927?pwd=NnhVZjkzaERRN2lYQzJSeitQUVRBZz09


Идентификатор конференции: 828 6299 9927

Код доступа: mc7wjR

 Тема: Німецько-радянські договори 1939 року.

Мета: проаналізувати зміст українського питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни, визначити цілі та напрямки радянсько-німецької співпраці, охарактеризувати  радянсько-німецький пакт про ненапад 1939 р. і таємний протокол до нього та їх роль у розв'язанні Другої світової війни; продовжити формувати вміння працювати з історичними джерелами, аналізувати та робити висновки, працювати з історичними карикатурами; формувати повагу до історичного минулого Батьківщини; формувати хронологічну, просторову, аксіологічну компетентності.

І. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

 - Пригадайте до складу яких держав входили українські землі в 30-ті роки?

                                                             Додаткова інформація

Перша группа - Англія, Франція, США  "Українське питання"  цікавило їх у площині збереження кордонів, визначеними Версалько-Вашингтонською системою.
Друга група - Німеччина, мала масштабні плани щодо їх захоплення та використання для забезпеченя Німеччини ресурсами у війні  а також як плацдарм для наступу на Схід.
Треття група - СРСР, Польща, Румунія, Угорщина ( їх плани визначити самостійно).
Праналізувавши карту та додаткову інформацію заповніть таблицю та зроіть висновок.

Країна

Назва українських земель

Цілі країн стосовно українських земель

 

 

 

 

Висновок: В чому на ваш погляд полягало "українське питання" напередодні Другої світової війни?

2. Радянсько-німецький договір 1939 року. Пакт Ріббентропа-Молотова.

                                                         Додаткова інформація

23 серпня 1939 року Німеччина та СРСР  підписали договір про ненапад на 10 років, яким сторони брали на себе зобов'язання: погоджувати спільні дії; нейтральність у випадку війни однієї зі сторін проти сторонніх держав; не приєднуватись до союзів, які прямо чи непрямо скеровані проти однієї зі сторін.

Що важливіше, до договору додавався таємний протокол, який став відомим лише після поразки Німеччини в 1945 році. Протокол складався з короткої преамбули і наступних чотирьох пунктів:

  1. У випадку територіально-політичної перебудови областей, які входять до складу Балтійських держав (Фінляндія, Єстонія, Латвія, Литва), північний кордон Литви одночасно є межею сфер інтересів Німеччини і СРСР. При цьому інтереси Литви щодо Віленської області визнаються обома сторонами.
  2. У випадку територіально-політичної перебудови областей, які входять до складу Польської держави, межа сфер інтересів Німеччини і СРСР буде приблизно проходити по лінії рік Нарви,Вісли,Сяну. Питання, чи є у взаємних інтересах бажаним збереження незалежної Польської держави, і якими будуть кордони цієї держави, може бути остаточно з'ясованим лише протягом подальшого політичного розвитку.
  3. Стосовно Південно-Східної Європи з радянської сторони підкреслюється зацікавленість СРСР у Бессарабії. З німецької сторони заявляється про її повну політичну незацікавленість у цих областях.
  4. Цей протокол зберігатиметься обома сторонами в суворій таємниці.
  1. Використавши додаткову інформацію та карту  в підручнику на стор.245, визначте наслідки Пакту Ріббентропа-Молотова. Заповніть таблицю
                                                                                           
                                              
                                            Наслідки Пакту Ріббентропа-Молотова

Для всього світу

    Німеччини

               СРСР

         Польщі

 

 

 

 

 

3. Договір " Про дружбу і кордон" від 28 вересня 1939 року.

                                                           Зміст договору

Кордон між державами процшов по "лінії Керзона". Переважна більшість західноукраїнських земель перейшла до складу СРСР. Лемківщина, Посяння,Холмщина і Підляшшя опинилися в зоні німецької окупації. На карту-додатку до тексту Сталін поставив підпис довжиною 58 см.

Дайте оцінку змісту цього договору. Які наслідки він мав для України? Про що свідчить незвичайний підпис Сталіна під цим документом?
ІІІ . Підведення підсумків.
Дайте відповідь на питання: Які цілі переслідувала  радянсько-німецька співпраця?
ІV. Закріплення.
Опрацюйте карикатуру на сторінці 246 підручника і дайте відповіді на питання до неї.

Д/З опрацювати п.59-60 ( пункт 1), дати письмові відповіді на завдання уроку.

Для кращого розуміння теми пропоную переглянути відео


05.04.21 

 Тема: Початок  Другої світової війни 

  Метавизначити причини Другої світової війни, періодизацію, хід воєнних дій в 1939 - 1940рр., формувати вміння аналізувати матеріал та робити висновки, працювати з картою; формувати математичну, хронологічну, просторову компетентності; виховувати нетерпиме ставлення до військової агресії.
1. Опрацювати пункт 1.1 п. 27 ( підручник всесвітньої історії) та визначити і записати в зошиті причини Другої світової війни.

2. Опрацювати пункт 1.3 п. 27 ( підручник всесвітньої історії) та визначити і записати в зошиті
періодизацію Другої світової війни.

3. Використовуючи карту, розглянути хід воєнних дій в 1939 - 1940рр. 
Опрацювавши пункт 2  п. 27 ( підручник всесвітньої історії)  та пункт1 п. 59-60 (підручник з історії України), заповнити таблицю

1. Дата       2. Подія Другої світової війни.  3. Наслідки


 





Д/З п. 27, виконати письмові  завдання по уроку в зошиті.

Світлана Полякова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Друга світова війна

Время: 5 апр. 2021 09:00 AM Киев

Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/82023098181?pwd=UjA5Q1doc2tUN0l0TkpreWpDKzZ1QT09

Идентификатор конференции: 820 2309 8181

Код доступа: iM6aDR




Коментарі