9-А клас всесвітня історія
03.02.2022 р.
Тема: Німеччина в ІІ половині ХІХ ст.
Мета: визначити систему управління Німецької імперії, особливості економічного розвитку, напрями зовнішньої політики Німеччини в ІІ половині ХІХ ст.
1. Опрацюйте пункт 1 п. 17 та складіть схему управління Німецької імперією.
2. Опрацюйте пункт 2 п. 17 та випишіть основні риси економічного розвитку Німеччини.
3. Опрацюйте пункт 5 п. 17 та визначте основну мету зовнішньої політики Німеччини в ІІ половині ХІХ ст.
Д/З п.17, виконати завдання по уроку
31.12.21 Тема:
Англія в ХVІ столітті.
1.Зміни в економіці та суспільстві.
Опрацювати пункт 1 параграфа 13 та виписати зміни. Що
відбулися в розвитку Англії в ХVІ столітті.
Відбулася аграрна революція. Великі англійські
землевласники, зрозумівши, що продаж вовни вівці приносить набагато більші
прибутків, ніж продаж зерна, починають зганяти селян з земель. А на вільних
землях утворюють пасовища, де розводять велику кількість овець. Цей процес
отримав назву – огородження (записати поняття стор. 94).Наслідки огородження(записати
в зошиті):
(займалися вівчарством та торгівлею,) могли найматися на роботу на
в них з’явилися
гроші
мануфактури
Висновок: в процесі огородження в Англії з’явилися умови
для створення мануфактур – гроші, вільні робочі руки, сировина.
2. Королівська реформація. Опрацювати пункт 1 параграфа
13 та виписати
рік Акту про супермантію та особливості англіканської
церкви на стор.98.
Д/з п.13 пункти 1-3.
12.04.21
Тема: Освічений абсолютизм.
Мета: визначити поняття «освічений абсолютизм»; називати час правління Марії-Терезії, Йосифа ІІ, Фрідріха ІІ, характеризувати освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків;встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія); продовжити вміння аналізувати матеріал; формувати інформаційну, аксіологічну компетентності.
І.Вивчення нового матеріалу
1. «Союз філософів та государів»
У другій половині XVІІІ ст. абсолютизм з його необмеженою монархічною владою занепав у Європі. Англійська революція показала ,що королівську корону можна отримати вже не «милістю Божою», а милістю парламенту. На погляди монархів Австрії, Пруссії та Росії вплинули ідеї Просвітництва. Правителям подобалася думка, про державу на чолі з освіченим государем, який радиться з філософами і перетворює суспільство на нових , розумних засадах. Вони пішли на здійснення поміркованих реформ ,аби створити сприятливі умови для розвитку своїх країн і водночас укріпити власні позиції.
Робота зі словником
Освічений абсолютизм- політика в деяких монархічних державах. Її змістом було знищення або перетворення «згори» найбільш застарілих феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику ,зображували своє правління як союз королів та філософів.
Робота з підручником(192)
o Опрацюйте текст підручника.
o Як ви ставитеся до політики освіченого абсолютизму?
o Якими є характерні риси політики освіченого абсолютизму? Відповідь представте у вигляді таблиці.
Орієнтований вигляд таблиці «Риси освіченого абсолютизму»
Риси освіченого абсолютизму |
ü Віротерпимість. ü Поширення освіти, науки, мистецтва. ü Меркантилізм(економічна політика ,що полягала в активному втручанні державної влади в господарське життя країни) ü Ліквідація феодальних наслідків. ü Секуляризація церковних земель. |
2. У володіннях австрійських Габсбургів
Опрацюйте матеріал підручника та заповніть таблицю «Реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ»
.
Марія –Терезія (1740-1780) | Йосиф ІІ (1780-1790) |
|
|
3. Фрідріх ІІ Великий.
Королівство Пруссія виникло в ХVIII ст. Його перший король Фрідріх І Гогенцоллерн створив одну з найчисельніших і найкращих у Європі армій. Наступним королем став Фрідріх ІІ ,який вважався високоосвіченою людиною і листувався з Вольтером. Найближче оточення називало Фрідріха ІІ «філософом на троні» і створило легенду , начебто його головна турбота полягала в постійному піклуванні про свій народ.
Опрацювати пункт 3 п.23 та визначити (письмово) риси освіченого абсолютизму в політиці Фрідріха ІІ.
ІІ. Закріплення.
Проблемне питання: Який вплив на життя суспільства 18 ст. мала політика освічених монархів? (письмове питання)
Д/З п.23, письмові завдання уроку.
05.04.21
Тема: Просвітництво. Промислова революція.
І Вивчення нового матеріалу.
1.Передумови
епохи Просвітництва.
-
мозкова атака
Проаналізуйте явища і події, вивчені на уроках історії та визначте які склалися передумови для появи Просвітництва.
-
Робота з логічною схемою
Великі географічні відкриття – революція цін – поява
мануфактур – революція в Англії
Розвиток розвиток розвиток поява буржуазії бажання змінити
науки торгівлі мануфактур потреба в знаннях суспільний устрі Опрацюйте презентацію та запишіть в зошиті поняття "Просвітництво", імена відомих просвітителів, їх ідеї.
https://drive.google.com/file/d/1zSqxBr6C5Zf3Pm8wunCItYtuOjj1A8cU/view?usp=sharing
ht2. Просвітителі та їх ідеї.
Визначте основні ідеї просвітителей.
3. Вплив Просвітництва на політичне, економічне,
культурне життя.
- робота з презентацією
4.
Промислова революція.
- робота з презентацією
Виписати в зошит поняття " промислова революція", її передумови та сторони.
ІІ. Підведення
підсумків
ІІІ.
Закріплення
1. Який вплив на життя людей у ХVІІІ ст.
мало Просвітництво і промислова революція?
Д/З опрацювати п.22 ( пункти 1-4, 9); завдання на вибір
Виконують учні, які мають з історії бали середнього
рівня
1)
По пункту № 9 скласти
таблицю « Технічні винаходи»
Дата |
Прізвище, ім’я винахідника |
Винахід |
Значення винаходу |
|
|
|
|
Використовуючи метод «Прес», дайте відповідь на питання, який вплив мали Просвітництво і промислова революція на розвиток суспільства у ХVІІІ ст.
Метод «Прес»
Я вважаю, що Просвітництво і промислова революція на розвиток суспільства у ХVІІІ ст. мали ... вплив
Тому, що (приводемо аргументи) …
Отже ( робимо висновок)..
https://drive.google.com/file/d/1zSqxBr6C5Zf3Pm8wunCItYtuOjj1A8cU/view?usp=sharing
Світлана Полякова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Просвітництво. Промислова революція.
Время: 5 апр. 2021 12:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/85015615362?pwd=N0k0QWVZVVh1Um1YOXFnWjJDTThSQT09
Идентификатор конференции: 850 1561 5362
Код доступа: PC2F6G
25.10.20 р.
Тема: Поширення Реформації та Контрреформація.
План уроку
1. Визначити які протестанські церкви виникли в країнах Європи.
2. Кальвіністська церква у Щвейцарії.
3.Контрреформація: її прояви.
1. Опрацюйте пункт № 1 п.10, перепишіть таблицю на стор.68 в зошит, встановіть які протестанські церкви виникли в країнах Європи.
2. У Щвейцарії Реформацію проводив Жан Кальвін, тому церква отримала назву кальвіністська.
В Європі Женеву стали називати "протестанським Римом", а Кальвіна - " женевським Папою".
Способи , якими католицька церква почала боротьбу з Реформацією.
1. Був створений спеціальний церковний суд - інквізиція.
2. Видано "Індекс заборонених книг" ( книги неугодні церкві вилучалася з продажу і спалювалися ).
3. У 1540 р. створено організацію Орден ієзуїтів, тобто захисників віри в Ісуса Христа. Його очолив Ігнатій Лойола.
Коментарі
Дописати коментар