9-А клас всесвітня історія

   03.02.2022 р.

                         Тема: Німеччина в ІІ половині ХІХ ст.

Мета: визначити систему управління Німецької імперії, особливості економічного розвитку, напрями зовнішньої політики Німеччини в ІІ половині ХІХ ст.

1. Опрацюйте пункт 1 п. 17 та складіть схему управління Німецької імперією.

2. Опрацюйте пункт 2 п. 17 та   випишіть основні риси економічного розвитку Німеччини.

3. Опрацюйте пункт 5 п. 17 та  визначте основну мету зовнішньої політики Німеччини в ІІ половині ХІХ ст.

Д/З п.17, виконати завдання по уроку                                        

  

 31.12.21            Тема: Англія в ХVІ столітті.

1.Зміни в економіці та суспільстві.

Опрацювати пункт 1 параграфа 13 та виписати зміни. Що відбулися в розвитку Англії в  ХVІ столітті.

Відбулася аграрна революція. Великі англійські землевласники, зрозумівши, що продаж вовни вівці приносить набагато більші прибутків, ніж продаж зерна, починають зганяти селян з земель. А на вільних землях утворюють пасовища, де розводять велику кількість овець. Цей процес отримав назву – огородження (записати поняття стор. 94).Наслідки огородження(записати в зошиті):

                                          Огородження

 Поява нових дворян                                               селяни стали безробітними,

(займалися вівчарством та торгівлею,)             могли найматися на роботу на

в них з’явилися   гроші                                                                 мануфактури

Висновок: в процесі огородження в Англії з’явилися умови для створення мануфактур – гроші, вільні робочі руки, сировина.

2. Королівська реформація. Опрацювати пункт 1 параграфа 13 та виписати

рік Акту про супермантію та особливості англіканської церкви на стор.98.

Д/з п.13 пункти 1-3.










12.04.21

 Тема: Освічений абсолютизм.

  Мета: визначити поняття «освічений абсолютизм»; називати час правління Марії-Терезії, Йосифа ІІ, Фрідріха ІІ, характеризувати освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків;встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія); продовжити вміння аналізувати матеріал; формувати інформаційну, аксіологічну компетентності.

І.Вивчення нового матеріалу

1. «Союз філософів та государів»

У другій половині XVІІІ ст. абсолютизм з його необмеженою монархічною владою занепав у Європі. Англійська революція показала ,що королівську корону можна отримати  вже не  «милістю Божою», а милістю парламенту. На погляди монархів Австрії, Пруссії та Росії вплинули ідеї Просвітництва. Правителям подобалася думка, про державу на чолі з освіченим государем, який радиться з філософами і перетворює суспільство на нових , розумних засадах. Вони пішли на здійснення поміркованих реформ ,аби створити сприятливі умови для розвитку своїх країн і водночас укріпити власні позиції.

Робота зі словником

Освічений абсолютизм- політика в деяких монархічних державах. Її змістом було знищення або перетворення «згори» найбільш застарілих феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику ,зображували своє правління як союз королів та філософів.

Робота з підручником(192)

o   Опрацюйте текст підручника.

o   Як ви ставитеся до політики освіченого абсолютизму?

o   Якими є характерні риси політики освіченого абсолютизму? Відповідь представте у вигляді таблиці.

Орієнтований вигляд таблиці «Риси освіченого абсолютизму»

    Риси освіченого абсолютизму

ü  Віротерпимість.

ü  Поширення освіти, науки, мистецтва.

ü  Меркантилізм(економічна політика ,що полягала в активному втручанні державної влади в господарське життя країни)

ü  Ліквідація феодальних наслідків.

ü  Секуляризація церковних земель.

 

2. У володіннях австрійських Габсбургів

Опрацюйте матеріал підручника та заповніть таблицю  «Реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ»

.

 

      Марія –Терезія (1740-1780)

Йосиф ІІ (1780-1790)

 

 

3. Фрідріх ІІ Великий.

 Королівство Пруссія виникло в ХVIII ст. Його перший король Фрідріх І Гогенцоллерн створив одну з найчисельніших і найкращих у Європі армій. Наступним королем став Фрідріх ІІ ,який вважався високоосвіченою людиною і листувався з Вольтером. Найближче оточення  називало Фрідріха ІІ «філософом на троні» і створило легенду , начебто його головна турбота полягала в постійному піклуванні про свій народ.

Опрацювати пункт 3 п.23 та визначити (письмово) риси освіченого абсолютизму в політиці Фрідріха ІІ.

ІІ. Закріплення.

Проблемне питання: Який вплив на життя суспільства 18 ст. мала політика  освічених монархів? (письмове питання)

Д/З п.23, письмові завдання уроку.


05.04.21  

Тема: Просвітництво. Промислова революція.

І Вивчення нового матеріалу.

1.Передумови епохи Просвітництва.

- мозкова атака

Проаналізуйте явища і події, вивчені на уроках історії та визначте які склалися передумови для появи Просвітництва.

-          Робота з логічною схемою


Великі географічні відкриття – революція цін – поява мануфактур – революція в Англії

 Розвиток      розвиток                     розвиток          поява буржуазії            бажання змінити

науки            торгівлі                   мануфактур      потреба в знаннях          суспільний устрі     Опрацюйте презентацію та запишіть в зошиті поняття "Просвітництво", імена відомих просвітителів, їх ідеї.

https://drive.google.com/file/d/1zSqxBr6C5Zf3Pm8wunCItYtuOjj1A8cU/view?usp=sharing

ht2.   Просвітителі та їх ідеї.

 Визначте основні ідеї просвітителей.

3. Вплив  Просвітництва на політичне, економічне, культурне життя.

 - робота з презентацією

4. Промислова революція.

 - робота з презентацією

Виписати в зошит поняття " промислова революція", її передумови та сторони.

ІІ. Підведення  підсумків

ІІІ. Закріплення

1.      Який вплив на життя людей у ХVІІІ ст. мало Просвітництво і промислова революція?

Д/З опрацювати п.22 ( пункти 1-4, 9); завдання на вибір


Пропоную переглянути відео, яке допоможе зрозуміти тему та виконати ДЗ

Виконують учні, які мають з історії бали середнього рівня

1)      По пункту № 9 скласти таблицю « Технічні винаходи»

Дата

Прізвище, ім’я винахідника

           Винахід

Значення винаходу

 

 

 

 

 

2)           Виконують учні, які мають з історії бали достатнього та високого рівня

Використовуючи метод «Прес», дайте відповідь на питання, який вплив мали  Просвітництво і промислова революція на розвиток суспільства у ХVІІІ ст.

Метод «Прес»

Я вважаю, що Просвітництво і промислова революція на розвиток суспільства у ХVІІІ ст. мали ... вплив

Тому, що (приводемо аргументи) …

Отже ( робимо висновок)..

https://drive.google.com/file/d/1zSqxBr6C5Zf3Pm8wunCItYtuOjj1A8cU/view?usp=sharing

Світлана Полякова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Просвітництво. Промислова революція.

Время: 5 апр. 2021 12:00 PM Киев

Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/85015615362?pwd=N0k0QWVZVVh1Um1YOXFnWjJDTThSQT09

Идентификатор конференции: 850 1561 5362

Код доступа: PC2F6G



25.10.20 р.      

                              Тема: Поширення Реформації та Контрреформація.

План уроку

1. Визначити які протестанські церкви виникли в країнах Європи.

2. Кальвіністська церква у Щвейцарії.

3.Контрреформація: її прояви.

1. Опрацюйте пункт № 1 п.10, перепишіть таблицю на стор.68 в зошит, встановіть які протестанські церкви виникли в країнах Європи.

2. У Щвейцарії Реформацію проводив Жан Кальвін, тому церква отримала назву кальвіністська.

В Європі Женеву стали називати "протестанським Римом", а Кальвіна - " женевським Папою".


Опрацювавши пункт № 2 п. 10, визначте які особливості вчення кальвіністської церкви.

3. Контрреформація..  Пункт 3 конспекту уроку весь занотувати в зошиті. 
Католицька церква почала боротьбу з  Реформацією, ця низка заходів 

отримала назву Контрреформація.

Способи , якими католицька церква почала боротьбу з  Реформацією.

1. Був створений спеціальний церковний суд - інквізиція.

2. Видано "Індекс заборонених книг" ( книги неугодні церкві  вилучалася з продажу і спалювалися ).

3. У 1540 р. створено організацію Орден ієзуїтів, тобто захисників віри в Ісуса Христа. Його очолив Ігнатій Лойола.



Завдання: опрацювавши пункт № 4 п. 10, визначте напрямки діяльності Ордену ієзуїтів.

Д/з опрацювати п. 10; виконати, те що вимагається в конспекті уроку; заповнити по п. №1 та п. №2 таблицю стор.73 завд.12. Відправити в Телеграм або Вайбер в группу класу.


Коментарі