6-Б клас

  25.02.2022

                          Тема: Культура Стародавньої Греції.

1. Освіта в Стародавній Греції
Повторити п. 33. По 1 відео дописати імена грецьких вчених в таблиці.
2. Олімпійські ігри.
Опрацювати 2 відео, письмово дати відповіді на запитання.
  1. В якій області Греції проводилися Олімпійські ігри?
  2. На честь кого проводилися?
  3. Які встановлювалися правила під час Олімпійських ігор?
  4. Коли були проведені перші Олімпійські ігри?
  5. Які види змаганнь були під час Олімпійських ігор?
  6. Як шанували учасників Олімпійських  ігор?
  7. Хто і в якому році відновив проведення Олімпійських ігор?

Д/З прочитатип.32 пункт 4, виконати письмове завдання уроку.

31.12.21                       Тема: Мінойська палацова цивілізація.

1.Перша європейська цивілізація.

В 16-1 пол. 15 ст. на острові Крит виникла Мінойська цивілізація, названа по імені царя криту Міноса.

Опрацюйте пункт1 п.22 та випишіть  досягнення Мінойської цивілізації.

2. Міф про Тесея.

Опрацюйте міф на стор.99-100 та визначте: 1)Що повинні були посилати жителі Афін на Крит?

2) Хто такий Мінотавр?

3) Як Тесей переміг Мінотавра?

4) Що таке нитка Аріадни?

Д/з п.22, виконати завдання по уроку.

28.05.21

         Тема: Українські міста і села.

1. Опрацювати пункт 1 п.31(стор.166-167) та визначити причини виникнення сіл та міст.

2.Опрацювати ілюстрації на стор.168-169 та визначити різницю між селом та містом.

3. Пропоную переглянути відео


                    ДЗ п.31

                   


16.04.21

           Тема: Хто започаткував наукові дослідження історії України

Мета: ознайомити з діяльністю відомих істориків України: Д. Яворницьког, М. Грушевського, Н. Василенко- Полонської; ознайомити з їх працями з історії України; формувати вміння працювати з підручником, виділяти головне; формувати інформаційну компетентність; виховувати інтерес до історії Батьківщини.

І.Вивчення нового матеріалу.

1. Засновники української історичної науки.

Опрацювати пункт 1 п.26, почати заповнювати таблицю

   Прізвище, ім’я історика

               Хто ця особа

             Назва праці,

   про що вона розповідає

Наприклад

 

Михайло Максимович

 

 

Вчений-природознавець,історик, письменник

 

 

Збірка українських народних пісень, віршований переклад «Слова о полку Ігоревім»

2. Михайло Грушевський.

Опрацювати пункт 2 п.26, продовжити заповнення таблиці

3. Наталія Полонська-Василенко.

ДЗ п.26, заповнити таблицю.

 09.04.21    

 Тема: Наукове та художнє слово про минуле.

Мета: визначити основні риси наукового та художнього стилю, встановити різницю між ними; формувати вміння працювати з історичними документами, порівнювати, вчитися елементам  історичного дослідження; виховувати інтерес до історії України; формувати логічну, інформаційну компетентності.

І. По домашньому завданню пропоную пройти тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1635562

 ІІ.  Вивчення нового матеріалу. 

  1. Якими бувають історичні оповіді.

Мотивація навчальної діяльності 

Історія завжди викликала жвавий інтерес не лише в науковців, а й у звичайних людей. Тому історію «пишуть» багато людей. Однак твори на історичну тематику значно різняться. Одні, написані науковцями, насичені складними поняттями, численними фактами, супроводжуються спеціальними позначками й оформлені за встановленими в науковому товаристві правилами. А от коли до написання історії беруться митці: письменники, художники, історія перетворюється в захопливу розповідь з яскравими деталями. У мистецьких творах історія нібито «оживає».

2. Наукоий та художній стилі.

   Робота з термінами:
Художній стиль є засобом художнього слова через систему образів художній стиль впливає на розум, почуття та волю читачів, формує їхні ідейні переконання, моральні якості й естетичні смаки.
               Образність відрізняє художній стиль від решти стилів. Мова художньої літератури характеризується виключним багатством лексики і фразеології. У художні твори вводяться історизми, архаїзми, діалектизми, елементи просторіччя, навіть жаргонізми. Для передачі думки використовуються різноманітні художні засоби (епітети, метафори, порівняння, символи тощо).
Науковий стиль
            Основна функція наукового стилю — повідомлення. Твори, написані в цьому стилі, містять наукову інформацію, тому до нього ставляться жорсткі вимоги в дотриманні норм. Сфера застосування наукового стилю — наукові й науково-технічні праці, призначені для спеціалістів, підручники для вищих шкіл. Основне призначення стилю — викладення наслідків дослідження про людину, суспільство, явища природи, обґрунтування гіпотез, доведення істинності теорій, класифікація й систематизація знань, роз’яснення явищ, збудження інтелекту читача для їх осмислення. Основні ознаки наукового стилю: ясність і предметність тлумачень, логічна послідовність і доказовість викладу, узагальненість понять і явищ, об’єктивний аналіз, точність і лаконічність висловлювань, аргументація та переконливість тверджень. Головна ознака наукового стилю — термінологічність. Навколишній світ описується через терміни.

 Опрацювавши науковий та художній стилі, визначте їх основні ознаки та складіть порівняльну таблицю

             Ознаки наукового стилю

             Ознаки художнього стилюго стилю

 Наприклад:

містить наукову інформацію


     засіб художнього слова

3. Робота з історичними та художніми джерелами

М. Грушевський. Історія України-Руси. Том I. Розділ VIII. Стор. 4.

Князь Святослав првив у 964 - 972 рр.. Святослав належить до найбільш виразних і  фіґур між давніми руськими князями.  Роль князя — правителя, голови держави зовсїм сходить на другий плян перед войовничим ватажком. Се чистий запорожець на київськім столі, і він прегарно схарактеризований з сього боку в класичнім тексті нашого літопису«Коли князь Святослав виріс і став чоловіком, почав збирати богато хоробрих вояків, бо й сам був хоробрий і легкий, ходив як пард і богато воював. Не возив за собою возів, ні казана, не варив м’яса, але нарізавши тоненько чи конину, чи звірину, чи воловину, пік на углях і так їв; не мав і шатра, а підстилав на спання конячу опону, а в голові сідло, і такі ж були й його вояки. А як ішов на котрий край, сповіщав наперед: «іду на вас!»

Семен Скляренко «Святослав»

«…Доки княгиня Ольга була в дорозi, на Київському столi з її волi мусив сидiти вiн, Святослав, син Iгорiв. Вiн дiяв так, як велiв покон: прокидався до схiд сонця, вмивався холодною водою, одягався, накидав на плечi червоне, iз золотою оторочкою корзно, взував червонi, з довгими, загнутими носками хзовi чоботи, клав на голову хутряну шапку iз дорогим камiнням, а на шию чiпляв золоту княжу гривну.

Коли княжич виходив iз своєї свiтлицi, минав Золоту палату й спускався сходами в сiни, там на нього вже ждали Свенельд, воєводи, бояри, брат Улiб, на ганку й у дворі бiля терема чулись голоси тiунiв, гiнцiв земель, огнищан.

Проте княжич Святослав одразу не виходив до них, прямував до стравницi. Слiдом за ним iшли Улiб, Свенельд, воєводи, бояри. У стравницi, як годилось, Святослав клав жертву, всi мовчки ждали, поки її приймуть боги, а потiм сiдали до столу. …»

«…Мов вiтер, мов грiм, що котиться i все пiдсилюється в безмов'ї, мчали в полi вої княжича Святослава, а попереду летiв вiн сам — рiшучий, дужий, безжальний. I вони здоганяли орду, стикалися з нею, рубались, одбивали своїх людей, гнали хижаків далеко в поле, нищили, вбивали. I це княжич робив охоче, любо, бо захищав рiдну землю, людей її. …»

 


                                          Практичне завдання ( виконати письмово)

1.           Прочитайте та порівняйте тексти, назвіть, що в цих текстах спільного, а що -  відмінного?

2.          Як ви зрозуміли, який з текстів науковий, а який художній?

3.           Визначте про який період історії  йдеться?

2.          За допомогою яких слів текстів можна впізнати епоху, події якої описано? 

Я       Яким перед вами постає князь Святослав ?          

         ІІІ. Підведення підсумків.  Д/З Опрацювати матеріал уроку та виконати   письмові завдання по уроку, виконати тест за посиланням. 

 Бажаю успіхів.

Б

Д


          05.01.21

                                 Тема: Княжа Русь - Україна в пам'ятках історії

1. Опрацювати  параграф 18 пункт 1 

2. Переглянути відео  


30.10.20 р.

                        Тема: Як пов'язані історія і простір.

                              Хід уроку

1.Опрацювати пункт №1 п. 6 стор. 34 та визначити як з'явилися карти.

2.Опрацювати пункт №2  стор. 34 та визначити  і записати, які існують види карт.

3.Опрацювати пункт №3  та визначити що таке карта і легенда до карти. 

Записати у словник поняття: карта  - це зменшене узагальнене зображення поверхні землі на папері . 

Легенда карти - умовні позначки до карти.

Уважно розглянути карту на стор. 36, знайти легенду до карти  та опрацювати пам'ятку стор.37.

4. Практична робота ( вчимося працювати з картою)

На карті червоними літерами написані назви східносов'янських  племен;
 великими чорними літерами -  назви держав( Візантійська імперія ); 
міста позначені білими кружечками; 
походи - стрілками; 
території держав - різними кольрами.

                                                                   Завдання 

1.Яким кольром зображена територія Русі- України

2. Запишіть назви держав, які були розташовані на кордонах з Русю- Україною

3. Запишіть назви східносов'янських  племен, які не ввійшли до кордонів Русі- України

4. Запишіть назви держав, на які ходив в походи князь Святослав

5. Запишіть назву міста, яке зруйнувала княгиня Ольга в 946 році

6. Яким кольром показані території, приєднані князем Святославом

7. На берегах якої річки загинув князь Святослав

Д/з опрацювати п.6, в зошиті виконати письмові завдання по конспекту уроку і практичну роботу. Записуємо "Практична робота", ставимо номер питання і даємо відповіді. Висилаємо фото всіх завдань в зошиті у Viber або Телеграм. 

Бажаю успіху. 


Коментарі