6-Б клас
25.02.2022
Тема: Культура Стародавньої Греції.
31.12.21 Тема: Мінойська палацова цивілізація.
1.Перша європейська цивілізація.
В 16-1 пол. 15 ст. на острові Крит виникла Мінойська цивілізація, названа по імені царя криту Міноса.
Опрацюйте пункт1 п.22 та випишіть досягнення Мінойської цивілізації.
2. Міф про Тесея.
Опрацюйте міф на стор.99-100 та визначте: 1)Що повинні були посилати жителі Афін на Крит?
2) Хто такий Мінотавр?
3) Як Тесей переміг Мінотавра?
4) Що таке нитка Аріадни?
Д/з п.22, виконати завдання по уроку.
28.05.21
Тема: Українські міста і села.
ДЗ п.31
16.04.21
Тема: Хто започаткував наукові дослідження історії України
Мета: ознайомити з діяльністю відомих істориків України: Д. Яворницьког, М. Грушевського, Н. Василенко- Полонської; ознайомити з їх працями з історії України; формувати вміння працювати з підручником, виділяти головне; формувати інформаційну компетентність; виховувати інтерес до історії Батьківщини.
І.Вивчення нового матеріалу.
1. Засновники української історичної науки.
Опрацювати пункт 1 п.26, почати заповнювати таблицю
Прізвище, ім’я історика | Хто ця особа | Назва праці, про що вона розповідає |
Наприклад
Михайло Максимович |
Вчений-природознавець,історик, письменник |
Збірка українських народних пісень, віршований переклад «Слова о полку Ігоревім» |
2. Михайло Грушевський.
Опрацювати пункт 2 п.26, продовжити заповнення таблиці
3. Наталія Полонська-Василенко.
ДЗ п.26, заповнити таблицю.
09.04.21
Тема: Наукове та художнє слово про минуле.
Мета: визначити основні риси наукового та художнього стилю, встановити різницю між ними; формувати вміння працювати з історичними документами, порівнювати, вчитися елементам історичного дослідження; виховувати інтерес до історії України; формувати логічну, інформаційну компетентності.
І. По домашньому завданню пропоную пройти тест за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1635562
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Якими бувають історичні оповіді.
Мотивація навчальної діяльності
Історія завжди викликала жвавий інтерес не лише в науковців, а й у звичайних людей. Тому історію «пишуть» багато людей. Однак твори на історичну тематику значно різняться. Одні, написані науковцями, насичені складними поняттями, численними фактами, супроводжуються спеціальними позначками й оформлені за встановленими в науковому товаристві правилами. А от коли до написання історії беруться митці: письменники, художники, історія перетворюється в захопливу розповідь з яскравими деталями. У мистецьких творах історія нібито «оживає».
2. Наукоий та художній стилі.
Опрацювавши науковий та художній стилі, визначте їх основні ознаки та складіть порівняльну таблицю
Ознаки наукового стилю | Ознаки художнього стилюго стилю |
Наприклад: містить наукову інформацію | засіб художнього слова |
3. Робота з історичними та художніми джерелами
М. Грушевський. Історія України-Руси. Том I. Розділ VIII. Стор. 4.
Князь Святослав првив у 964 - 972 рр.. Святослав належить до найбільш виразних і фіґур між давніми руськими князями. Роль князя — правителя, голови держави зовсїм сходить на другий плян перед войовничим ватажком. Се чистий запорожець на київськім столі, і він прегарно схарактеризований з сього боку в класичнім тексті нашого літопису: «Коли князь Святослав виріс і став чоловіком, почав збирати богато хоробрих вояків, бо й сам був хоробрий і легкий, ходив як пард і богато воював. Не возив за собою возів, ні казана, не варив м’яса, але нарізавши тоненько чи конину, чи звірину, чи воловину, пік на углях і так їв; не мав і шатра, а підстилав на спання конячу опону, а в голові сідло, і такі ж були й його вояки. А як ішов на котрий край, сповіщав наперед: «іду на вас!»
Семен Скляренко «Святослав»
«…Доки княгиня Ольга була в дорозi, на Київському столi з її волi мусив сидiти вiн, Святослав, син Iгорiв. Вiн дiяв так, як велiв покон: прокидався до схiд сонця, вмивався холодною водою, одягався, накидав на плечi червоне, iз золотою оторочкою корзно, взував червонi, з довгими, загнутими носками хзовi чоботи, клав на голову хутряну шапку iз дорогим камiнням, а на шию чiпляв золоту княжу гривну.
Коли княжич виходив iз своєї свiтлицi, минав Золоту палату й спускався сходами в сiни, там на нього вже ждали Свенельд, воєводи, бояри, брат Улiб, на ганку й у дворі бiля терема чулись голоси тiунiв, гiнцiв земель, огнищан.
Проте княжич Святослав одразу не виходив до них, прямував до стравницi. Слiдом за ним iшли Улiб, Свенельд, воєводи, бояри. У стравницi, як годилось, Святослав клав жертву, всi мовчки ждали, поки її приймуть боги, а потiм сiдали до столу. …»
«…Мов вiтер, мов грiм, що котиться i все пiдсилюється в безмов'ї, мчали в полi вої княжича Святослава, а попереду летiв вiн сам — рiшучий, дужий, безжальний. I вони здоганяли орду, стикалися з нею, рубались, одбивали своїх людей, гнали хижаків далеко в поле, нищили, вбивали. I це княжич робив охоче, любо, бо захищав рiдну землю, людей її. …»
Практичне завдання ( виконати письмово)
1. Прочитайте та порівняйте тексти, назвіть, що в цих текстах спільного, а що - відмінного?
2. Як ви зрозуміли, який з текстів науковий, а який художній?
3. Визначте про який період історії йдеться?
2. За допомогою яких слів текстів можна впізнати епоху, події якої описано?
ІІІ. Підведення підсумків. Д/З Опрацювати матеріал уроку та виконати письмові завдання по уроку, виконати тест за посиланням.
Бажаю успіхів.
Б
Д
05.01.21
Тема: Княжа Русь - Україна в пам'ятках історії
30.10.20 р.
Коментарі
Дописати коментар