8-Б клас історія України
14.04.21
Тема: Входження українських земель до складу
Великого князівства Литовського
І. Вивчення нового матеріалу
1. Утворення Великого князівства Литовського.
XIV - середина XVI ст. - період глибокого занепаду і розчленування українських земель між сусідніми державами. У середині XIV ст. Україна втратила свою правлячу династію, була ослаблена монгольською навалою, роздроблена на окремі князівства і не змогла протистояти експансії сусідів - Польщі, Литві, Угорщині, Молдови, Московії, Кримського ханства, Туреччини. Вона втратила свою незалежність. Трагізм ситуації полягає в тому, що неволя тривала сотні років і український народ весь час був поневолений.
На території Північно-Західної Білорусії та Східної Литви в
середині ХІІІ ст. виникло Велике князівство Литовське. Засновником ВКЛ був
князь Міндовг .
У ХІІІ- XIV ст. воно
завоювало українські землі.
Етапи
приєднання руських земель до Великого князівства Литовського:
— перший
великий князь Міндовг (1230-1263
рр.) поширив свою владу
на
землі Західної Русі
(Білорусь);
— Гедимін (1316-1341
рр.) почав наступ
на південно-руські (українські) землі,
проте зіткнувся з
територіальними претензіями Польщі;
— у
битві на річці Сині
Води (1362 р.)
Ольгерд Гедимінович (1341-
1377рр.)
завдав поразки Золотій
Орді і приєднав
Чернігівщину,
Київщину,
Переяславщину, Поділля; внаслідок
боротьби з Польщею відвоював Берестейський, Володимирський і Луцький уділи;
— Вітовт
(1392-1420 рр.) заволодів
Чорноморським узбережжям.
Записати етапи утворення Великого князівства Литовського (ВКЛ) в зошиті
2. Битва на Синіх Водах 1362 р. (записати в зошиті)
Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=1PcZBEd5uOQ&ab_channel=SelvestorVivat
Зробіть висновок: Які наслідки для укр. земель мала битва на Синіх Водах?
07.04.21
Тема: Урок-узагальнення з теми " Галицько-Волинське князівство (Королівство Руське)
Мета: узагальнити знання про періоди розвитку Галицько-Волинської держави, правління різних князів, основні події, які відбулися в цей період історії, закріпити розуміння того, що Галицько- Волинська держава – правонаступниця Київської Русі, розвивати вміння аналізувати інформацію, виховувати гордість за свою країну, її історичних діячів.
І. Узагальнення вивченого матеріалу. Практичні завдання.
1. Гра " Анаграма"
Розшифруйте анаграми та дайте визначення зашифрованим поняттям.
очнвтиа, крляи, наюрітамі, ракефс, дгинчороо, аккал
2. Гра "Вігадай моє ім'я". Визначити, про якого князя йде мова
А) Він був щедрим, милостивим і правосудним, через те безліч іноземців йому служило. Навчений був мов, багато книг читав, у церковному чині багато що виправляв,…. І навчаючи, зловір’я скореняв, а мудрості й правдивої віри навчав і вчити спонукав.
Б) Був він самодержцем усієї Руської землі,…кидався був на поганих, як той лев,… і переходив в землю їх,… як той орел, а хоробрий був, як той тур, бо він ревно наслідував предка свого Мономаха .
В) Сей же король був князем добрим, хоробрим і мудрим, який спорудив городи многії, і церкви поставив…, та братолюбством він світився був із братом своїм Васильком.
Коментарі
Дописати коментар