6-А клас
13.04.21
Тема: Хто започаткував наукові дослідження історії України
Мета: ознайомити з діяльністю відомих істориків України: Д. Яворницьког, М. Грушевського, Н. Василенко- Полонської; ознайомити з їх працями з історії України; формувати вміння працювати з підручником, виділяти головне; формувати інформаційну компетентність; виховувати інтерес до історії Батьківщини.
І.Вивчення нового матеріалу.
1. Засновники української історичної науки.
Опрацювати пункт 1 п.26, почати заповнювати таблицю
Прізвище,
ім’я історика |
Хто ця особа |
Назва праці, про що
вона розповідає |
Наприклад
Михайло Максимович |
Вчений-природознавець,історик, письменник |
Збірка українських народних пісень, віршований
переклад «Слова о полку Ігоревім» |
2. Михайло Грушевський.
Опрацювати пункт 2 п.26, продовжити заповнення таблиці
3. Наталія Полонська-Василенко.
ДЗ п.26, заповнити таблицю.
06.04.21
Тема: Наукове та художнє слово про минуле.
Мета: визначити основні риси наукового та художнього стилю, встановити різницю між ними; формувати вміння працювати з історичними документами, порівнювати, вчитися елементам історичного дослідження; виховувати інтерес до історії України; формувати логічну, інформаційну компетентності.
І. По домашньому завданню пропоную пройти тест за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1635562
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Якими бувають історичні оповіді.
Мотивація навчальної діяльності
Історія завжди викликала жвавий інтерес не лише в науковців, а й у звичайних людей. Тому історію «пишуть» багато людей. Однак твори на історичну тематику значно різняться. Одні, написані науковцями, насичені складними поняттями, численними фактами, супроводжуються спеціальними позначками й оформлені за встановленими в науковому товаристві правилами. А от коли до написання історії беруться митці: письменники, художники, історія перетворюється в захопливу розповідь з яскравими деталями. У мистецьких творах історія нібито «оживає».
2. Наукоий та художній стилі.
Опрацювавши науковий та художній стилі, визначте їх основні ознаки та складіть порівняльну таблицю
Ознаки наукового стилю |
Ознаки художнього стилюго стилю |
Наприклад: містить наукову інформацію |
засіб художнього слова |
3. Робота з історичними та
художніми джерелами
М. Грушевський. Історія України-Руси.
Том I. Розділ VIII. Стор. 4.
Князь Святослав првив у 964 - 972 рр.. Святослав належить до найбільш виразних і фіґур між давніми руськими князями. Роль князя —
правителя, голови держави зовсїм сходить на другий плян перед войовничим
ватажком. Се чистий запорожець на київськім столі, і він прегарно
схарактеризований з сього боку в класичнім тексті нашого літопису: «Коли князь Святослав
виріс і став чоловіком, почав збирати богато хоробрих вояків, бо й сам був
хоробрий і легкий, ходив як пард і богато воював. Не возив за собою возів, ні казана, не варив м’яса, але нарізавши тоненько чи
конину, чи звірину, чи воловину, пік на углях і так їв; не мав і шатра, а
підстилав на спання конячу опону, а в голові сідло, і такі ж були й його
вояки. А як ішов на котрий край, сповіщав наперед: «іду на вас!»
Семен Скляренко «Святослав»
«…Доки княгиня Ольга була в дорозi, на
Київському столi з її волi мусив сидiти вiн, Святослав, син Iгорiв. Вiн дiяв
так, як велiв покон: прокидався до схiд сонця, вмивався холодною водою,
одягався, накидав на плечi червоне, iз золотою оторочкою корзно, взував
червонi, з довгими, загнутими носками хзовi чоботи, клав на голову хутряну
шапку iз дорогим камiнням, а на шию чiпляв золоту княжу гривну.
Коли
княжич виходив iз своєї свiтлицi, минав Золоту палату й
спускався сходами в сiни, там на нього вже ждали
Свенельд, воєводи, бояри, брат Улiб, на ганку й у дворі бiля терема чулись голоси тiунiв, гiнцiв земель, огнищан.
Проте княжич
Святослав одразу не виходив до них, прямував до стравницi. Слiдом за ним iшли
Улiб, Свенельд, воєводи, бояри. У стравницi, як
годилось, Святослав клав жертву, всi мовчки ждали, поки її приймуть боги, а
потiм сiдали до столу. …»
«…Мов вiтер, мов
грiм, що котиться i все пiдсилюється в безмов'ї, мчали в полi вої княжича
Святослава, а попереду летiв вiн сам — рiшучий, дужий, безжальний. I вони здоганяли орду, стикалися з нею,
рубались, одбивали своїх людей, гнали хижаків далеко в поле, нищили, вбивали. I
це княжич робив охоче, любо, бо захищав рiдну землю, людей її. …»
Практичне завдання ( виконати письмово)
1. Прочитайте та порівняйте тексти, назвіть, що в цих текстах спільного, а що
- відмінного?
2. Як ви зрозуміли, який з текстів науковий, а який художній?
3. Визначте про який період історії йдеться?
2. За допомогою яких слів текстів можна впізнати епоху, події якої описано?
ІІІ. Підведення підсумків. Д/З Опрацювати матеріал уроку та письмові завдання, виконати тест за посиланням. Бажаю успіхів.
Б
Д
05.01.21
Тема: Княжа Русь - Україна в пам'ятках історії
На карті червоними літерами написані назви східносов'янських племен;
Завдання
27.10.20 р.
Тема: Історія України та Європи на шкалі часу.
Далі, по конспекту уроку, ви в зошиті записуєте культурну епоху та назву народу, який в той час жив на Україні. Приклад: первісне суспільство - трипільці
Первісні людииа на території України з'явилися близько 1 млн. років тому. Вони займалися збиральництвом (збирали ягоди, гриби, коріння, трави ) та полюванням.
Коментарі
Дописати коментар