9-Б всесвітня історія
08.02.2022
Тема: Італія
(керував
військами, укладав мир, призначав прем’єр-міністра)
Парламент
Сенат
палата депутатів
2.Опрацюйте 2.пункт п.19 та випишіть риси економічного розвитку Італії.
3. Ліберальна єра Джолітті (пункт 4)
Випишіть реформи проведені Джолітті в Італії
4. Зовнішня політика.
Мета:завоювання колоній
1885-1888 - завоювання Еретрії, Сомалі
1895-1896 - війна в Ефіопії
1882р. - Італія стає членом Троїстого союзу
Д/з п.19, виконати записи в зошиті
12.04.21
Тема: Освічений абсолютизм.
Мета: визначити поняття «освічений абсолютизм»; називати час правління Марії-Терезії, Йосифа ІІ, Фрідріха ІІ, характеризувати освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків;встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія); продовжити вміння аналізувати матеріал; формувати інформаційну, аксіологічну компетентності.
І.Вивчення
нового матеріалу
1.
«Союз філософів та государів»
У другій половині XVІІІ ст.
абсолютизм з його необмеженою монархічною владою занепав у Європі. Англійська
революція показала ,що королівську корону можна отримати вже не
«милістю Божою», а милістю парламенту. На погляди монархів Австрії,
Пруссії та Росії вплинули ідеї Просвітництва. Правителям подобалася думка, про
державу на чолі з освіченим государем, який радиться з філософами і перетворює
суспільство на нових , розумних засадах. Вони пішли на здійснення поміркованих
реформ ,аби створити сприятливі умови для розвитку своїх країн і водночас
укріпити власні позиції.
Робота
зі словником
Освічений
абсолютизм- політика в деяких
монархічних державах. Її змістом було знищення або перетворення «згори»
найбільш застарілих феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику
,зображували своє правління як союз королів та філософів.
Робота
з підручником(192)
o Опрацюйте текст підручника.
o
Як ви ставитеся до
політики освіченого абсолютизму?
o Якими є характерні риси політики освіченого абсолютизму?
Відповідь представте у вигляді таблиці.
Орієнтований
вигляд таблиці «Риси освіченого абсолютизму»
Риси освіченого абсолютизму |
ü Віротерпимість. ü Поширення освіти, науки, мистецтва. ü Меркантилізм(економічна політика ,що полягала в активному втручанні
державної влади в господарське життя країни) ü Ліквідація феодальних наслідків. ü Секуляризація церковних земель. |
2.
У володіннях австрійських Габсбургів
Опрацюйте матеріал підручника та заповніть таблицю «Реформи
Марії Терезії та Йосифа ІІ»
.
Марія –Терезія (1740-1780) |
Йосиф ІІ (1780-1790) |
|
|
3.
Фрідріх ІІ Великий.
Королівство
Пруссія виникло в ХVIII
ст. Його перший король Фрідріх І Гогенцоллерн створив
одну з найчисельніших і найкращих у Європі армій. Наступним королем став
Фрідріх ІІ ,який вважався високоосвіченою людиною і листувався з Вольером.
Найближче оточення називало Фрідріха ІІ
«філософом на троні» і створило легенду , начебто його головна турбота полягала
в постійному піклуванні про свій народ.
Опрацювати пункт 3 п.23 та визначити (письмово) риси освіченого абсолютизму в політиці Фрідріха
ІІ.
ІІ. Закріплення.
Проблемне питання: Який вплив на життя суспільства 18 ст.
мала політика освічених монархів? (письмове питання)
Д/З п.23, письмові завдання уроку.
o 05.04.21
Тема: Просвітництво. Промислова революція.
І Вивчення нового матеріалу.
1.Передумови епохи Просвітництва.
- мозкова атака
Проаналізуйте явища і події, вивчені на уроках історії та визначте, які склалися передумови для появи Просвітництва.
- Робота з логічною схемою
Великі географічні відкриття – революція цін – поява мануфактур – революція в Англії
Розвиток розвиток розвиток поява буржуазії бажання змінити
науки торгівлі мануфактур потреба в знаннях суспільний устрі Опрацюйте презентацію та запишіть в зошиті поняття "Просвітництво", імена відомих просвітителів, їх ідеї.
https://drive.google.com/file/d/1zSqxBr6C5Zf3Pm8wunCItYtuOjj1A8cU/view?usp=sharing
ht2. Просвітителі та їх ідеї.
- робота з додатковим матеріалом
Визначте основні ідеї просвітителей.
3. Вплив Просвітництва на політичне, економічне, культурне життя.
- робота з презентацією
4. Промислова революція.
- робота з презентацією
ІІ. Підведення підсумків
ІІІ. Закріплення
1. Який вплив на життя людей у ХVІІІ ст. мало Просвітництво і промислова революція?
Д/З опрацювати п.22 ( пункти 1-4, 9); завдання на вибір
Виконують учні, які мають з історії бали середнього рівня
1) По пункту № 9 скласти таблицю « Технічні винаходи»
Дата | Прізвище, ім’я винахідника | Винахід | Значення винаходу |
|
|
|
|
Використовуючи метод «Прес», доведіть, що Просвітництво і промислова революція
мали великий вплив на розвиток суспільства у ХVІІІ ст.
Метод «Прес»
Я вважаю, що Просвітництво і промислова революція мали великий вплив на розвиток суспільства у ХVІІІ ст.
Тому, що (приводемо аргументи) …
Отже ( робимо висновок)
25.10.20 р.
Тема: Поширення Реформації та Контрреформація.
План уроку
1. Визначити які протестанські церкви виникли в країнах Європи.
2. Кальвіністська церква у Щвейцарії.
3.Контрреформація: її прояви.
1. Опрацюйте пункт № 1 п.10, перепишіть таблицю на стор.68 в зошит, встановіть які протестанські церкви виникли в країнах Європи.
2. У Щвейцарії Реформацію проводив Жан Кальвін, тому церква отримала назву кальвіністська.
В Європі Женеву стали називати "протестанським Римом", а Кальвіна - " женевським Папою".
Способи , якими католицька церква почала боротьбу з Реформацією.
1. Був створений спеціальний церковний суд - інквізиція.
2. Видано "Індекс заборонених книг" ( книги неугодні церкві вилучалася з продажу і спалювалися ).
3. У 1540 р. створено організацію Орден ієзуїтів, тобто захисників віри в Ісуса Христа. Його очолив Ігнатій Лойола.
Д/з опрацювати п. 10; виконати, те що вимагається в конспекті уроку; заповнити по п. №1 та п. №2 таблицю стор.73 завд.12. Відправити в Телеграм або Вайбер в группу класу.
.
Коментарі
Дописати коментар