9 - А клас правознавство

    25.02.2022

                          Тема:  Ти - споживач

     1.   Опрацювати п.16. Звернути увагу на пам'ятки, які розміщені в параграфі. 

     2. Переглянути презентації. В  зошит виписати поняття: споживач, продавець, виконавець.

https://docs.google.com/presentation/d/1TFZy6BBNMwa0GAfGhDNI8qDIHarPNmYh/edit?usp=sharing&ouid=110179331786268534162&rtpof=true&sd=true

https://docs.google.com/presentation/d/10iRXuBd0G6-4Q9ky-QpTZAC__4p2gjF7/edit?usp=sharing&ouid=110179331786268534162&rtpof=true&sd=true

Д/з п.16, скласти  ВЛАСНУ скаргу (зразок в перзентації).

04.02.2022

            Тема: Неповнолітні в цивільних правовідносинах

1. З пункту 1 п.15 виписати поняття правоздадність і дієздатність. 

2. По пункту 2 заповнити таблицю "Особливості цивільної дієздатності неповнолітніх" сторінка 112

3.По пункту 3 виписати поняття "власніст" (стаття 41)

Опрацювати жовтий текст на стор. 114 та визначити, що значить володіти, користуватися, розпоряджатися власністю.

4. Опрацювати таблицю на стор. 116, визначити різницю між знахідкою та скарбом.

Д/з п.15, письмові завдання по уроку.

Бажаю успіхів!



31.12.21               Тема: Конституція України

1.Поняття «конституція»

Опрацюйте п.1 параграфа 9 та запишіть ознаки та поняття конституції (стор. 64)

2. Конституція України.

Опрацюйте п.2 параграфа 9 та запишіть дату прийняття Конституції України.

3. Опрацюйте статті Конституції на стор. 67-68 та запишіть риси української держави за Конституцією.

Д/з п.9, письмові завдання по конспекту уроку.




12.04.21, 14.04.21 

                       Тема: Практичне заняття. Працевлаштуваня неповнолітніх.

 Мета: повторити що таке трудовий договір, його умови, умови прйняття на роботу та умови звільнення; продовжити формувати вміння працювати з правовими документами, вирішувати правові ситуації, закріпити  вміння та навички учнів з трудового права; виховувати правосвідоміть та повагу до законодавства; формувати інформаційну,  правову компетентності.

І. Повторення вивченого матеріалу.

1. Що таке трудовий договір?

2. Які умови трудового  договору?

3. За яких умов припиняється трудовий договір?

ІІ. Практична робота.

Вирішення практичних ситуацій № 2, 3, 4 ( сторінка 151) В поданих ситуаціях визначте чи правомірні дії їх учасників.

Пропоную переглянути презентацію

https://drive.google.com/file/d/1iMy3YQbCAlsmwBPg1FyCd1np4mZCV_OV/view?usp=sharing

ДЗ Опрацювати п.19-20, виконати письмово 

Проаналізувавши ситуацію, визначте які норми трудового права порушені. Дайте розгорнуте пояснення.

1. 17-річного працівника взяли на роботу з 1 липня і встановили для нього випробувальний строк 1 міс. 7 серпня юнака звільнили як такого, що не витримав випробування. Чи законне таке рішення?

2.Проаналізувавши ситуацію, визначте які норми трудового права порушені.

 15 річний  Павло М. , який навчався у вечірній школі , влаштувався  працювати  підсобним робітником до магазину. Роботодавець усно домовився з хлопцем   про  те, що  той працюватиме щоденно, крім неділі   з 7 до 13 години. Павло мав  прибирати приміщення  та розвантажувати товар. Коли хлопець  через  4 місяці  роботи попросив  відпустку , роботодавець йому відмовив, стверджуючи, що  для отримання відпустки він мав би відпрацювати півроку. Батьки , побачивши як важко працює Павло зажадали його звільнення , на що власник магазину їм відповів, що хлопець сам  має вирішити чи працюватиме він далі.  Коли Павло М. захворів і не міг приходити на роботу , роботодавець  його звільнив.

 

07.04. 21

                             Тема: Праця неповнолітніх.

Мета: визначити,що таке трудовий договір, його умови, умови прйняття на роботу та умови звільнення; продовжити формувати вміння працювати з правовими документами, з аудіо джерелами; виховувати правосвідоміть та повагу до законодавства; формувати інформаційну,  правову компетентності.
І. Вивичення нового матеріалу.
1.     Опрацювати §19-20 (підручник 9 клас «Основи правознавства», О.Д. Наровлянський, 2017)

2.     Інтернет посилання

https://www.youtube.com/watch?v=q05MxzSWmPI

Опрацювавши відео та підручник визначити:

А) занотувати поняття «трудовий договір» та його умови;

Б) документи, що потрібні при прийомі на роботу;

В) усно опрацювати ст. 36, 40 Кодексу законів про працю.

Д/з Опрацювати  §19-20( пункт 1-2), виконати письмові завдання уроку та завдання на стор.147 з поясненням ситуацій.

Бажаю успіхів

05.04.21 

Тема: Контрольна робота з теми "Неповнолітні як суб'єкти цивільних та сімейних відносин"

Мета: систематизувати та узагальнити знання, уміння і навички  учнів з даної теми, продовжити   формувати вміння застосовувати набуті знання при виконанні практичних завдань, вирішувати правові задачі;  формувати компетентності:мовленеву, логічну, правову.

Початковий рівень

1. Якого шляху набуття власності не існує

а) знахідка  б)спадщина    в) позика  г) виготовлення речі

2.Підставою для визнання шлюбу недійсним є

а) відсутність згоди хоча б з однієї сторони;             б) недосягнення шлюбного віку         

в) укладення шлюбу з особою, що має судимість

3. Хто з перелічених осіб не є учасниками сімейних відносин

а) мачуха, пасинок, вітчим, пасербиця;              б) бабуся і дідусь;

в) усиновлювачі і усиновлені;                              г) тітка і дядько

4. Визначте, у якому із зазначених випадків порушено вимоги щодо рівня дієздатності осіб

а) 7-річний хлопець надіслав вірші до журналу;

б) 16-річний хлопець без згоди батьків подарував дівчині годинник;

в) 15-річна дівчина на стипендію купила фотоапарат;

г) 3-річний хлопчик отримав спадщину

5. До ознак сім’ї не належить

а) спільне проживання        б) спільний побут    в) наявність дітей

6. У якому із зазначених випадків реєстрація шлюбу неможлива

а) якщо один із тих, хто вступає до шлюбу, раніше перебував у шлюбі;

б) якщо один із тих, хто вступає до шлюбу, визнаний судом недієздатним;

в) якщо ті, хто вступають у шлюб троюрідні брат і сестра

Середній рівень

7. Яке майно у випадку розірвання шлюбу буде вважатися особистим майном дружини-музиканта, яка протягом шлюбу вносила 80 % доходів до сімейного бюджету.

а) дачний будинок, придбаний у шлюбі;

б) дорога старовина скрипка;

в) автомобіль,отриманий дружиною в період перебування у шлюбі як приз за перемогу на конкурсі;

г) обручка, подарована чоловікові дружиною з нагоди ювілею.

8. Визначте, у яких із зазначених випадків шлюб укладено з порушенням закону

а) 60-річний чоловік уклав шлюб із 22-річною дівчиною в костьолі;

б) із дозволу завідувача РАЦСу  та матері дівчини уклали шлюб 20-річний юнак та 16-річна дівчина, які чекають дитину;

в) без згоди батьків уклали шлюб 23-річний юнак та 18-річна дівчина у Палаці урочистих подій;

г) уклали шлюб 25-річна дівчина  та 28-річний юнак, який перебуває у виправно-трудовій колонії.

Достатній рівень

9. Дайте правову оцінку ситуаціям

      а) 12-річний Микола Руденко брав участь у кінозйомках, за що одержав винагороду у сумі 5000 гривень. На ці гроші він самостійно купив домашній кінотеатр. Однак батьки вирішили, що ці витрати не є доцільними, звернулися до магазину з вимогою прийняти кінотеатр та повернути гроші. Поясніть чи праві батьки в даній ситуації.

      б) У  12-річного Петра батько помер, а мати позбавили батьківських прав. Його хоче всиновити 26 річний брат. Яке рішення прийме суд? Поясніть чому. Дайте пораду брату щодо влаштування Петра.

    Високий рівень

10. Складіть заяву до продавця (дирекції магазину) у зв’язку з порушенням прав споживача.

Д/З



06.01.21 

Повторити параграфи 9, 10, 11 та поняття:  конституція, громадянство, права людини 

04.01.21

         Тема: Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина

Для тих, хто був на уроці права 28.12.20 опрацювати тему починаючи з пукту № 3, для тих, хто був на уроці права 28.12.20 опрацювати всю тему.

1. Опрацювати п.№ 1 параграфа 11 та виписати поняття "права людини"

2. Опрацювати п.№ 2 параграфа 11  та ст. Конституції (стор. 83- 84) та заповнити таблицю по правам людини

Особисті           Політичні            Економічні              Соціальні          Культурні

3. Опрацювати п.№ 3 параграфа 11 та виписати обов'язки громадян України

Д/З Опрацювати п. 11, письмово виконати завдання № 10 стор.89-90, використавши ст. Конституції (стор. 83- 84). І ряд ситуація А
                                              ІІ ряд ситуація Б

                                              ІІІ ряд ситуація В                                                                                                       



26.10.20

                                                        Тема: Правовідносини.

                                                                     План уроку
          1. Що таке "правовідносини".
          2. Склад правовідносин.
          3. Правоздатність та дієздатність.

 І. Встновлюємо в яких випадках діють правовідносини.

Розгляньмо ситуації:
   А) Хлопчик придбав в магазині пляшку лимонаду;
   Б) Чоловік влаштувався на роботу на завод;
   В) Юнаки не поступилися місцем жінці в автобусі;
   Г) Водій перевищів швидкість.
Нам треба встановити, в яких ситуаціях виникають правовідносини.
По-перше, ситуації А, Б і Г врегульовуються нормами права, ситуація А - нормами  цивільного та адміністративного права, (купівля - продаж ); ситуація Б - нормами трудового права;  ситуація Г - нормами адміністративного права. А от ситуація В - врегуловується нормами моралі, поведінка юнаків залежить від їх культури та вихованості.
По-друге, в усіх 3-х ситуаціях є певні відносини: ситуація А - між хлопцем і продавцем; ситуація Б -між чоловіком і заводом ;  ситуація Г - між водієм та інспекторами ДАІ.

В ситуації В теж є відносини між юнаками та жінкою, але ж вони не врегульовуються нормами права.

Робимо висновок: правовідносини - це суспільні відносини, що регулюються нормами права ( в словник)

ІІ.                                                Склад правовідносин 

                                               ( схему занотувати в зошит) 

Суб'єкти правовідносин                  Об'єкти правовідносин                  Зміст правовідносин

це учасники правовідносин,           це те, через що виникають             фактичний - це поведінка   

 Суб'єкти поділяються на             правовідносини  (гроші, майно,      учасників правовідносин;

 фізичні особи - це звичайні         нерухомість, норми права )               юридичний - це та 

  люди;                                                                                                         поведінка, що встановлена

юридичні особи - це установи,                                                                 нормами права (законом )

організації (школа, завод, банк)

Розглянемо, як визначати склад правовідносин.

Ситуація. Громадянин Петров взяв в банку " Аваль" кредит на суму 50 тис., але через півроку припинив виплати.

Суб'єкти правовідносин :фізична особа -  громадянин Петров, юридична особа - банк " Аваль".

Об'єкт правовідносин : кредит на суму 50 тис. та відсотки по ньому.

Зміст правовідносин: юридичний -  громадянин Петров повинен сплачувати банку кредит на суму 50 тис. та відсотки по ньому,  фактичний - громадянин Петров не  сплачує банку кредит та відсотки.

ІІІ. Щоб бути учасниками правовідносин вони повинні мати правоздатність та дієздатність.

Можливість мати юридичні права та обов'язки називають правоздатністю (словник )

Правоздатність настає з народження і діє до смерті. Наприклад дитина з народження має певні права - на сім'ю, любов, спадок (але розпоряджатися їм буде по досягненню 18 років ).

Можливість своїми діями набувати юридичних прав та обов'язків, нести юридичну відповідальність  називають дієздатністю.

Особливості дієздатності розгляньте на стор. 39 підручника.

Д/З Опрацювати п.5 (пункт 1-4 ), занотувати в зошиті вимоги, що були в конспекті уроку, виконати завдання №7 стор.42 але склад правовідносин розписати по ситуаціях Б і Д.
Приклад. 
А) Фізична особа - учень, юридична - продавець, правовідносини виникають. Склад правовідносин пояснено в темі.

Виконані роботи надіслати в Телеграм або Вайбер до наступного уроку.




04.01.21

  Тема: Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина

Для тих, хто був на уроці права 28.12.20 опрацювати тему починаючи з пукту № 3, для тих, хто був на уроці права 28.12.20 опрацювати всю тему.

1. Опрацювати п.№ 1 параграфа 11 та виписати поняття "права людини"

2. Опрацювати п.№ 2 параграфа 11  та ст. Конституції (стор. 83- 84) та заповнити таблицю по правам людини

Особисті           Політичні            Економічні              Соціальні          Культурні

3. Опрацювати п.№ 3 параграфа 11 та виписати обов'язки громадян України

Д/З Опрацювати п. 11, письмово виконати завдання № 10 стор.89-90, використавши ст. Конституції (стор. 83- 84). І ряд ситуація А
                                              ІІ ряд ситуація Б
                                              ІІІ ряд ситуація В                                                                                                       








Коментарі